przejdź do menu przejdź do treści przejdź do kontaktu
Wystawa „Nie-miejsca” w ramach projektu The People Smart Sculpture

Wystawa „Nie-miejsca” w ramach projektu The People Smart Sculpture

26 sierpnia 2016 roku o godzinie 18.00 odbędzie się wernisaż wystawy pt. „Nie-miejsca”, którą oglądać będzie można do 30 października 2016 roku w Gdańskiej Galerii Güntera Grassa na ul. Szerokiej 34/35, 36, 37. Podczas wystawy, której kuratorką jest Marta Wróblewska, zaprezentowana zostanie także wystawa powarsztatowa realizowana w ramach projektu The People Smart Sculpture dofinansowanego przy wsparciu programu Kreatywna Europa – komponent Kultura w 2014 roku. Projekt otrzymał grant w wysokości 997 330,27 euro w ramach obszaru Projekty Współpracy Europejskiej – kategoria II (granty na większą skalę). Liderem projektu jest Hochschule Bremen z Niemiec, natomiast w roli jednego z partnerów przedsięwzięcia wystąpiła Gdańska Galeria Miejska z Polski.

Na oficjalnej stronie instytucji organizującej wystawę „Nie-miejsca” znajduje się szczegółowy opis ekspozycji:

Nie-miejsca prezentowane na wystawie w Gdańskiej Galerii Güntera Grassa, to przestrzenie trochę niczyje, nie do końca określone pod kątem tak funkcji, jak i statusu. Nieme, przebrzmiałe, niekiedy opustoszałe, a jednak rezonujące nagromadzeniem znaczeń związanych z historiami, tożsamościami czy relacjami z przeszłości. Reprezentują pewną symboliczną topografię, która fizycznie już nie istnieje w swoim pierwotnym kształcie, aczkolwiek pamięć o niej rodzi pewne utopijne wyobrażenia dotyczące możliwych scenariuszy w przyszłości zbudowanej na tym, co szeroko i dumnie nazywamy dziedzictwem – zarówno tym chcianym, jak i tym niechcianym (źródło).

Wśród artystów wystawy znaleźli się Ugo Carmeni, Sylvain Deleu, Anke Illing & Thomas Vossbeck, Michał Szlaga oraz wystawa powarsztatowa w ramach projektu EU The People’s Smart Sculpture.

W Gdańsku dwoje artystów skupiło się na zaprezentowaniu Stoczni, prezentując jej dwie odmienne wizje. Michał Szlaga utrwalił Stocznię z perspektywy osoby przyglądającej się jej od lat, uwzględniając przemiany społeczne oraz przeobrażenia na tle upływu lat. Natomiast Sylvaina Deleu obserwował Stocznię oczami osoby z zewnątrz, cudzoziemca, uwypuklając jej piękno oraz rozwiniętą symbolikę.

 

Przeczytaj również:

PHP Code Snippets Powered By : XYZScripts.com

Ta strona korzysta z ciasteczek (cookies) więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close