Notice: Undefined index: full in /data/prod/kreatywna-europa/www/wp-includes/media.php on line 215

Notice: Undefined index: full in /data/prod/kreatywna-europa/www/wp-includes/media.php on line 216

Notice: Undefined index: full in /data/prod/kreatywna-europa/www/wp-includes/media.php on line 217

Notice: Undefined index: full in /data/prod/kreatywna-europa/www/wp-includes/media.php on line 218

Notice: Undefined index: full in /data/prod/kreatywna-europa/www/wp-includes/media.php on line 215

Notice: Undefined index: full in /data/prod/kreatywna-europa/www/wp-includes/media.php on line 216

Notice: Undefined index: full in /data/prod/kreatywna-europa/www/wp-includes/media.php on line 217

Notice: Undefined index: full in /data/prod/kreatywna-europa/www/wp-includes/media.php on line 218
SELLING POINTS: JAK PROMOWAĆ POLSKI FILM ZA GRANICĄ?

SELLING POINTS: JAK PROMOWAĆ POLSKI FILM ZA GRANICĄ?

Creative Europe Desk Polska i Pomorska Fundacja Filmowa zapraszają na otwarty panel dyskusyjny poświęcony strategiom promocji polskiej kinematografii za granicą, który odbędzie się w ramach 40. Festiwalu Filmowego w Gdyni, 17 września (czwartek) o godz. 13:00 w Gdyńskim Centrum Filmowym – Sala Morskie Oko.

Oscarowy sukces „Idy” zelektryzował polskie środowisko filmowe i udowodnił, że pod względem promocji zagranicznej i globalnego sukcesu polskiego kina, doprawdy sky is the limit. Jednocześnie pojawiło się pytanie – obecne zwłaszcza wśród młodych producentów i agentów sprzedaży – o to, jaka strategia w zagranicznej promocji polskiego filmu może przynieść najlepsze rezultaty. Panel dyskusyjny Selling Points: Jak promować polski film za granicą?, przygotowany w ramach partnerstwa Festiwalu Filmowego w Gdyni i Creative Europe Desk Polska, stanowi próbę odpowiedzi na to pytanie. Celem spotkania jest rozmowa o tym, w jaki sposób pozycjonować polskie kino, jak o nim mówić i jak dostosowywać strategię do konkretnego projektu, aby film powstały nad Wisłą trafił pod wszystkie szerokości geograficzne i cieszył się powodzeniem wśród widzów i krytyków.

Swoim doświadczeniem i spostrzeżeniami na temat kondycji polskiej kinematografii i jej potencjale na rynku zagranicznym podzielą się z nami Izabela Kiszka-Hoflik (Polski Instytut Sztuki Filmowej), Anna Wydra (Otter Films), Marcin Pieńkowski (Agencja PR Storyteller), Agata Szymańska (Balapolis) oraz Katarzyna Siniarska (New Europe Film Sales), natomiast spotkanie poprowadzi Joanna Szymańska z SHIPsBOY.

Panel dyskusyjny ma charakter otwarty, jednak ze względu na ograniczoną ilość miejsc prosimy o przesłanie chęci uczestnictwa mailowo na adres: [email protected]. W tytule wiadomości proszę wpisać Selling Points: Jak promować polski film za granicą?, natomiast w treści imię i nazwisko zgłaszanej osoby.

Dołącz do wydarzenia na Facebook’u.


IZABELA KISZKA-HOFLIK, Polski Instytut Sztuki Filmowej

Izabela-Kiszka-HoflikAbsolwentka Uniwersytetu Adama Mickiewicza i studium menedżerów kultury SGH. 2001 – 2004 rzecznik prasowy Festiwalu „Lato filmów” w Kazimierzu. W latach 2000-2005 pracowała jako redaktor prowadzący seriali i filmów fabularnych w Agencji Filmowej TVP w tym czasie była m.in współpomysłodawcą „Festiwalu Kina Niezależnego w Dwójce”, asystentem Dyrekcji Festiwalu Filmów Fabularnych w Gdyni.

Od 2005 roku dołączyła do zespołu nowo powstałego Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej, od początku w dziale współpracy międzynarodowej od 2010 roku jako szef działu, od 2012 Pełnomocnik Dyrektora PISF ds. Współpracy Międzynarodowej. Opracowuje strategię promocyjną polskiego kina na rynkach międzynarodowych, reprezentant PISF w European Film Promotion, członek Europejskiej Akademii Filmowej.

[vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_separator type=”space” height=”10″][/vc_column][/vc_row]

MARCIN PIEŃKOWSKI, Agencja PR Storyteller

marcinpienkowskiFilmoznawca, historyk kina, absolwent Uniwersytetu Łódzkiego oraz London School of Public Relations. W latach 2011-2015 rzecznik prasowy oraz dyrektor marketingu i PR Międzynarodowego Festiwalu Filmowego T-Mobile Nowe Horyzonty i American Film Festival. Założyciel firmy Storyteller, zajmującej się promocją polskiego kina w kraju i za granicą.

[vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_separator type=”space” height=”10″][/vc_column][/vc_row]

AGATA SZYMAŃSKA, Balapolis

Agata-SzymanskaAbsolwentka Organizacji Produkcji Filmowej i Telewizyjnej na Wydziale Radia i Telewizji im. Krzysztofa Kieślowskiego Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Niezależna producentka specjalizująca się w produkcji niekomercyjnych, autorskich, artystycznych projektów fabularnych („Z daleka widok jest piękny”, „Huba” w reżyserii Anki i Wilhelma Sasnalów). Z Magdaleną Kamińską założyła firmę Balapolis, która odpowiada za powstanie filmu „Walser” w reżyserii Zbigniewa Libery oraz „Baby Bump” Kuby Czekaja, który otrzymał finansowanie w ramach programu Biennale College – Cinema, zapewniając tym samym filmowi premierę na  Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Wenecji.

Obecnie przygotowuje najnowszy film Adriana Panka pt. „Wilkołak”.

[vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_separator type=”space” height=”10″][/vc_column][/vc_row]

KATARZYNA SINIARSKA, New Europe Film Sales

Katarzyna-SiniarskaHead of Sales w New Europe Film Sales; producentka w CoLab Pictures. Absolwentka Kolegium MISH UW (2008) oraz kursów producenckich EAVE i Szkoły Wajdy. Od stycznia 2013 roku związana z New Europe Film Sales, jedyną profesjonalną firmą w Polsce specjalizującą się w sprzedaży filmów długo i krótko metrażowych i na obu polach ma znaczące sukcesy, m.in. nominację i pięć krótkich list do Oscarów® w kategorii filmów krótkometrażowych. W katalogu firmy znajduje się m.in. „Papusza” Joanny Kos-Krauze i Krzysztofa Krauze, a także tegoroczny zwycięzca sekcji Un Certain Regard w Cannes „Rams” („Hrutar”). Katalog filmów krótkich zawiera filmy autorstwa m.in. Rubena Östlunda, Tomasza Bagińskiego oraz Magnusa Von Horna.

[vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_separator type=”space” height=”10″][/vc_column][/vc_row]

ANNA WYDRA, Otter Films

Anna-WydraProducent i kierownika produkcji wielu nagradzanych filmów, zarówno dokumentalnych jak i fabularnych, m.in.: „Królik po berlińsku” Bartka Konopki, „Efekt Domina” w reżyserii Piotra Rosołowskiego i Elwiry Niewiery, „Deep Love” Jana P. Matuszyńskiego oraz „Wszystko, co kocham” w reżyserii Jacka Borcucha. Nominowana do Oscara® oraz laureatka rzeźby Bronisława Chromego dla najlepszego producenta podczas Krakowskiego Festiwalu Filmowego 2009. Nominowana do nagrody Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej w kategorii Promocja za granicą. Członek Europejskiej Akademii Filmowej, Polskiej Akademii Filmowej oraz Stowarzyszenia Film 1,2.

Uczestniczka warsztatów Discovery Campus Masterschool, Ex Oriente, EKRAN+, PIXEL Lab. W 2011 roku ukończyła prestiżowe warsztaty dla producentów – EAVE.  W latach 2006-2009 kierownik działu produkcji, a od 2010-2015 wykładowca Programu dla Kreatywnych Producentów w Szkole Wajdy. Prowadzi firmę produkcyjną Otter Films.

[vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_separator type=”space” height=”10″][/vc_column][/vc_row]

JOANNA SZYMAŃSKA, SHIPsBOY

JOANNA-SZYMANSKAProducent i producent wykonawczy. Współwłaścicielka firmy producenckiej SHIPsBOY. Absolwentka Berlinale Talent Campus (2011) i uczestniczka EAVE Producers Workshop (2015). Ukończyła studia filmoznawcze na Uniwersytecie Jagiellońskim, a w chwili obecnej przygotowuje się do obrony pracy magisterskiej na kierunku prawo. Współpracowała z takimi twórcami jak: Andrzej Wajda, Wojciech Marczewski, Marcel Łoziński, Adam Sikora. Była producentem wykonawczym fabuł w reżyserii Nory McGettigan („Sanctuary”) i Wilhelma Sasnala („Opad”). Przez trzy lata kierowała Działem Produkcji Wajda Studio – realizując kilkanaście krótkometrażowych filmów fabularnych i dokumentalnych. Jako koordynator produkcji zrealizowała dwie edycje międzynarodowego, edukacyjnego programu EKRAN+. W 2014 roku, za film „Mleczny brat” (reż. Vahram Mkhitaryan), otrzymała Nagrodę dla Najlepszego Producenta Filmów Krótkometrażowych i Dokumentalnych na 54. Krakowskim Festiwalu Filmowym.

Poza działalnością producencką, Joanna angażuje się także w działalność na rzecz przemysłu filmowego w Polsce – należy do Stowarzyszenia Filmowców Polskich oraz przewodniczy Sekcji Młodych Producentów, którą współzakładała, przystępując do Krajowej Izby Producentów Audiowizualnych. Należy do Europejskiej Akademii Filmowej.

[vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_separator type=”space” height=”10″][/vc_column][/vc_row]

17 września (czwartek) | godz. 13:00-14:30 | Gdyńskie Centrum Filmowe | Sala Morskie Oko

 

organizatorzy:

[vc_row][vc_column width=”1/3″][vc_column_text]

1

[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/3″][vc_column_text]

1

[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/3″][vc_column_text]

1

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Przeczytaj również:

Ta strona korzysta z ciasteczek (cookies) więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close