Masterclass Jeana des Forêts

Masterclass Jeana des Forêts

W dniach 26-28 marca Wajda School & Studio i Creative Europe Desk Polska gościli jednego z najbardziej doświadczonych europejskich producentów filmowych. Jean des Forêts odwiedził Warszawę, aby spotkać się z uczestnikami Programu dla Kreatywnych Producentów oraz poprowadzić otwarte seminarium dla branży filmowej. Seminarium zostało poświęcone źródłom i strategiom finansowania filmów w różnych krajach europejskich, natomiast warsztaty pozwoliły uczestnikom zapoznać się z nowoczesnymi strategiami kreatywnej produkcji filmowej.

Spotkanie „Kreatywny producent w Europie” miało na celu przybliżenie polskim producentom realiów nowoczesnego, europejskiego rynku filmowego i zapoznanie ich z rozwiązaniami, które pozwolą na rozwój własnych, niezależnych projektów w środowisku międzynarodowym. Jean des Forêts ma ponad dwudziestoletnie doświadczenie w branży filmowej. W roku 2010 założył firmę Petit Film, która regularnie produkuje francuskie i międzynarodowe filmy, a także współpracuje z dystrybutorami, agentami sprzedaży i festiwalami filmowymi. Obecnie Jean des Forêts zajmuje się projektami „We are dead” (roboczy tytuł) w reżyserii Tobiasa Nölle i „Fixer” Adriana Sitaru. Lista zrealizowanych przez niego projektów zawiera ponad 40 krótkich metraży i tak uznane pełnometrażowe tytuły fabularne, jak „40 dni ciszy” w reżyserii Sodat Ismailovej (Berlinale Forum 2014), „El 5” w reżyserii Adríana Binieza (Venice Days 2014, IFF Rotterdam 2015) oraz „Lwy” w reżyserii Jazmín López (Venezia Orizzonti 2012). Jako koordynator programu EAVE na Francję i członek komitetu Aide aux Cinémas du Monde posiada rozległą wiedzę nie tylko na temat produkcji, ale także struktur finansowania filmów na rynku europejskim.

SEMINARIUM: PERSPEKTYWY FINANSOWE DLA NIEZALEŻNYCH PRODUKCJI EUROPEJSKICH

Pierwszego dnia wizyty Jeana des Forêts odbyło się otwarte seminarium poświęcone europejskiemu rynkowi filmowemu, ze szczególnym zwróceniem uwagi na źródła i systemy finansowania niezależnych projektów. W trakcie swojego wystąpienia francuski producent przedstawił słuchaczom najnowsze dane statystyczne oraz finansowe na temat współczesnego kina i rynku telewizyjnego Europy. Na podstawie własnych doświadczeń i filmów zaprezentował strategie finansowe, jakie na początku rozwoju projektu może przyjąć producent kreatywny. Ze względu na mocne zróżnicowanie rynku europejskiego i coraz większą liczbę rozwiązań dystrybucyjnych, twórcy nowych filmów mogą zdecydować się na różnorodne źródła dofinansowania i sposoby ich zdobycia. W trakcie swojej prezentacji producent opowiedział uczestnikom o wadach i zaletach pozyskiwania środków z publicznych funduszy oferowanych przez europejskie instytucje, jak również obali większość mitów związanych z finansowaniem ze środków prywatnych. Podstawowym celem seminarium było wskazanie młodym producentom, gdzie mogą szukać pieniędzy na swój projekt, a także optymalnych i korzystnych rozwiązań, które pomogą im swobodnie poruszać się po europejskim rynku filmowym i odnaleźć równowagę we współpracy z instytucjami kulturalnymi oraz prywatnymi inwestorami.

 

Przeczytaj również:

Ta strona korzysta z ciasteczek (cookies) więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close