przejdź do menu przejdź do treści przejdź do kontaktu
PLAYON! – New Storytelling with Immersive Technologies

PLAYON! - New Storytelling with Immersive Technologies

Lider projektu VAT THEATRE (EE) Partnerzy projektu PILOT THEATRE (UK)
SZINHAZ KOLIBRI (HU)
COOPERATIVA DE PRODUCAO ARTISTICA TEATRO ANIMACAO O BANDO CRL (PT)
STADT DORTMUND (DE)
AS REGIONTEATRET I MORE OG ROMSDAL (NO)
TEATR LUDOWY (PL)
OO THEATER UND ORCHESTER GMBH (AT)
ELSINOR SOCIETA (IT)
UNIVERSITY OF YORK (UK)
Kwota dofinansowania 2 000 000, 00 EUR Rok dofinansowania 2019 Schemat dofinansowania PROJEKTY WSPÓŁPRACY EUROPEJSKIEJ (kategoria II – granty na większą skalę) Czas realizacji 15.10.2019 -14.10.2023

„PLAYON! Nowe oblicze strorytellingu, wykorzystującego technologie immersyjne” to projekt o szerokim zakresie, realizowany w ramach europejskiego programu Creative Europe, zainicjowany przez 9 teatrów europejskich, które posiadają szerokie i różnorodne doświadczenie w zakresie wykorzystania cyfrowych technologii. W projekcie bierze udział również uniwersytet, który stanowi wsparcie merytoryczne i dostarcza wiedzę ekspercką w ramach realizacji projektu.
Liderem projektu jest estoński teatr VAT Teater z Tallinna, który wraz z pięcioma europejskimi projektami wsparł finansowo projekt PLAY ON! na etapie przygotowawczym, realizując inicjatywę Platformshift+. Ponadto w ramach zadania udało się zawiązać partnerstwo w ramach sektora technicznego, które zrzesza aż 8 uniwersytetów, będących kreatywnym wsparciem z zakresu wiedzy technicznej.

Bez wątpienia cyfrowa rewolucja wywiera wpływ na współczesne społeczeństwa, dlatego też współczesny teatr musi podjąć wyzwanie implementacji nowego modelu cyfrowej komunikacji do swoich działań twórczych, co pozwoli mu utrzymać swój wpływ na kształtowanie nowych pokoleń odbiorców.

W ślad za tematem „Betonowe utopie w cyfrowej erze” projekt PLAYON! ma na celu zrozumienie, poznanie, testowanie oraz wprowadzenie technologii immersyjnych i przekształcenie klasycznych formatów narracyjnych w interaktywne, wykorzystujące m.in. mapping, rzeczywistość cyfrową, wielokanałowość dźwięku etc.

Przez najbliższe cztery lata w ramach projektu zaplanowano realizację następujących celi:
– rozwój nowych form budowania opowieści, które wykorzystują strukturę znane z gier cyfrowych,
– połączenie nowych form narracyjnych z technologiami wykorzystującymi mechanizmy immersji,
– wykorzystanie wypracowanych efektów do ekspansji działań teatralnych w przestrzeni publicznej i zaproszenie do współtworzenia opowieści młodzieży w wieku licealnym.

W ramach trzech etapów realizacji projektu teatry będą wypracowywać po jednym rozwiązaniu, z czego każde z rozwiązań będzie dedykowane innemu aspektowi technologicznemu. Na każdym etapie realizacji projektu zostaną wykorzystane rozwiązania, które pozwolą na dalsze rozwijanie działań. W ramach projektu powstanie aż 27 rozwiązań, które pozwolą również wykształcić sieci współpracy między sektorem artystycznym, szkoleniowym i uniwersyteckim. Bezpośrednim efektem realizacji projektu będzie zestaw narzędzi koncepcyjnych, które w przyszłości sektor artystyczny – kina/teatry/muzea – będzie mógł wykorzystać w działaniach bazujących na mechanizmach immersyjnych.

PHP Code Snippets Powered By : XYZScripts.com

Ta strona korzysta z ciasteczek (cookies) więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close