przejdź do menu przejdź do treści przejdź do kontaktu
Platform of European Theater Academies

Platform of European Theater Academies

Lider projektu STICHTING ZUYD HOGESCHOOL (NL) Partnerzy projektu WESTERDALS HOYSKOLE – OSLO SCHOOL OF ARTS, COMMUNICATION AND TECHNOLOGY (NO)
LATVIJAS KULTŪRAS AKADĒMIJA (LV)
UNIVERSITÄT MOZARTEUM SALZBURG (AT)
AKADEMIA TEATRALNA IM. ALEKSANDRA ZELWEROWICZA W WARSZAWIE (PL)
TAIDEYLIOPISTO (FI)
ERASMUSHOGESCHOOL BRUSSEL (BE)
BAYERISCHE THEATERAKADEMIE AUGUST EVERDING IM PRINZREGENTENTHEATER (DE)
Kwota dofinansowania 200 000 EUR Rok dofinansowania 2016 Schemat dofinansowania PROJEKTY WSPÓŁPRACY EUROPEJSKIEJ (kategoria I – granty na mniejszą skalę) Czas realizacji 1.06.2016 – 1.09.2018 Strona internetowa pleta.eu

To wspólny projekt ośmiu europejskich uczelni teatralnych, którego celem było współdzielenie wypracowanych dobrych praktyk nauczania w dziedzinie sztuk performatywnych. Składał się z szeregu kolejno projektowanych działań (warsztatów, szkoleń, koprodukcji, seminariów), w które zaangażowani byli studenci i pedagodzy. Poza wymianą doświadczeń zawodowych platforma miała na celu uwrażliwienie studentów na różnorodność kulturową.

Akademia Teatralna w Warszawie przygotowała warsztat „Grotowski: reinvented international workshop for PLETA” w Brzezince koło Oleśnicy w dniach 2–9 września 2017 roku. Główną ideą warsztatu było zapoznanie grupy studentów z ośmiu szkół teatralnych zrzeszonych w PLETA z metodami pracy wykorzystywanymi przez Jerzego Grotowskiego na różnych etapach jego poszukiwań teatralnych. W tym celu zaproszono praktyków teatru, którzy albo współpracowali bezpośrednio z Jerzym Grotowskim albo w swojej pracy czynnie odwołują się do jego spuścizny. Warsztaty zgodzili się poprowadzić Tomasz Rodowicz i Piotr Borowski we współpracy z Dorotą Porowską i Eliną Tonevą.

Polscy koordynatorzy projektu, Waldemar Raźniak i Beata Szczucińska, piszą: „Gdy inicjowaliśmy warsztat «Grotowski: reinvented», chcieliśmy zapewnić młodym ludziom podobne warunki pracy do tych, które stworzył sobie 40 lat temu Grotowski. Mieliśmy nadzieję, że młodzi ludzie z różnych krajów Europy wchodzący w świat profesjonalnego teatru, spotkawszy na swojej drodze ludzi czynnie praktykujących teatr wywiedziony z ducha ekstremalnych poszukiwań awangardy i kontrkultury XX wieku w zakresie nie tylko samego teatru, lecz także antropologii czy performansu, będą mogli zweryfikować, co z tego ducha faktycznie zostało. Jeśli tak, chcieliśmy, aby choć na chwilę spróbowali owego ducha wskrzesić. W tym celu poprosiliśmy każdego z prowadzących o opracowanie własnego, autorskiego programu zajęć, w który nie ingerowaliśmy. Uprzedziliśmy jedynie, że ostatniego dnia zorganizowane zostanie podsumowanie warsztatów, podczas którego poprosimy o krótki pokaz i dyskusję. Tak jak Grotowski nie stawiał przed sobą ograniczeń i nie określał końcowych rezultatów swoich poszukiwań, tak samo i my – organizatorzy tego przedsięwzięcia – postanowiliśmy otworzyć się na wszelkie możliwe efekty tej pracy, co – jak się okazało – zaowocowało kilkoma niespodziankami i ekscytującymi doświadczeniami”.

PHP Code Snippets Powered By : XYZScripts.com

Ta strona korzysta z ciasteczek (cookies) więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close