przejdź do menu przejdź do treści przejdź do kontaktu
5. Międzynarodowy Festiwal Sztuki Cyfrowej „Patchlab 2016”

5. Międzynarodowy Festiwal Sztuki Cyfrowej „Patchlab 2016”

W dniach 11-16 października 2016 w Krakowie odbędzie się 5. edycja Międzynarodowego Festiwalu Sztuki Cyfrowej „Patchlab”, będąca wydarzeniem organizowanym w ramach projektu LPM 2015 > 2018 – Live Performers Meeting dofinansowanym przy wsparciu programu Kreatywna Europa – komponent Kultura.

– Tegoroczna 5. edycja festiwalu skupia się na relacji człowiek-maszyna, szczególnie tej istniejącej w nowej przestrzeni wirtualnej rzeczywistości (VR), a także zagadnieniu prywatności i bezpieczeństwa w sieci – opowiadają o spotkaniu organizatorzy Festiwalu, przybliżając tematykę kilkudniowego wydarzenia, które „łączy jednocześnie interdyscyplinarną twórczość cyfrową tworzoną na styku humanistyki, nowych technologii i kreatywnego programowania. Interaktywne instalacje, prace tworzone w wirtualnej rzeczywistości, interdyscyplinarne spektakle, audiowizualne performance’y, live-acty, noce AV, ale również warsztaty dla wszystkich, którzy chcą nie tylko poznać możliwości narzędzi cyfrowych, ale i być świadomymi użytkownikami sieci to znak rozpoznawczy tego festiwalu. Od pięciu lat festiwal zaprasza uznanych na świecie artystów z Polski i za granicy, którzy w swoich pracach łączą świat rzeczywisty z cyfrowym” (źródło: materiały prasowej Festiwalu Patch Lab).

Jednym z głównych wydarzeń Festiwalu będzie międzynarodowa konferencja organizowana we współpracy z Wydziałem Architektury Wnętrz Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie pt. „Patchlab GENERATOR: Pomiędzy kreacją, a technologią”. Spotkanie dotyczyć będzie aktualnego stanu badań nad nowymi zjawiskami, które zachodzą w sztuce, technologii i designie w dobie post-cyfrowej, a także zagadnienia projektowania wirtualnej rzeczywistości.

Wśród zaplanowanych wydarzeń znalazły się:

  • wystawy Galerii Sztuki Współczesnej Bunkier Sztuki oraz Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha,
  • performance „Recession 1024 architecture” (Francja) Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha,
  • liczne wystawy instalacji interaktywnych (Galeria Sztuki Współczesnej Bunkier Sztuki, Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha),
  • przegląd prac audiowizualnych,
  • a także szereg innych wydarzeń.

Liderem projektu LPM 2015 > 2018 – Live Performers Meeting jest FLYER COMMUNICATION SRL (Włochy). Partnerami zostali:

  • VJ TORNA INTERNATIONAL (Wegry),
  • 4YOUREYE BISCHOF-HERLBAUER OG (Austria),
  • BURSA METROPOLITAN MUNICIPALITY (Turcja),
  • CULTURE ACTION EUROPE AISBL (Belgia),
  • FUNDACJA KULTURAL KOLEKTIV (Polska),
  • INSTITUT FRANÇAIS ITALIA (Włochy),
  • LUNCHMEAT (Czechy),
  • MULTITRAB PRODUCTIONS (Grecja),
  • ODDSTREAM (Holandia),
  • TRANSFERA MEDIA ARTS SL (Hiszpania),
  • VEREIN FÜR VISUELLE KUNST UND JETZTKULTUR E.V. (Niemcy),
  • LONDON VIDEOHACKSPACE (Wielka Brytania).

Wszystkie szczegóły dotyczące Festiwalu znajdują się na oficjalnej stronie wydarzenia w linku poniżej:

http://patchlab.pl/.

Organizatorem Festiwalu Patch Lab jest Fundacja Kultural Kolektiv – partner projektu LPM 2015 > 2018 – Live Performers Meeting.

patchlab2016

Przeczytaj również:

PHP Code Snippets Powered By : XYZScripts.com

Ta strona korzysta z ciasteczek (cookies) więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close