przejdź do menu przejdź do treści przejdź do kontaktu
Development europejskich gier video – rezultaty naboru EACEA/24/2017

Development europejskich gier video – rezultaty naboru EACEA/24/2017

Miło nam poinformować, że Polska nadal utrzymuje się w czołówce (drugie miejsce po Niemczech), jeśli chodzi o łączną kwotę dofinansowań dla gier video w ramach komponentu MEDIA. Trzy dofinansowane projekty to dwie gry firm debiutujących w MEDIA (Jujubee, Punch Punk) i jedna rozwijana przez dawnego beneficjenta programu, laureata Paszportu Polityki 2017 Bloober Team.

Łączne dofinansowanie w wysokości 3 719 720 euro otrzymało 30 gier z 12 krajów. 7 z nich to projekty niemieckie, wsparcie otrzymały – oprócz polskich – po trzy firmy z Irlandii, Hiszpanii i Norwegii.

Serdecznie gratulujemy tegorocznym zwycięzcom i trzymamy kciuki za firmy, które dopiero myślą o składaniu wniosków. Zwracamy uwagę na dużą konkurencję – o dofinansowanie ubiegały się w tym roku łącznie aż 132 projekty – a także podstawowy błąd aplikujących o dofinansowanie firm: nie spełniający kryteriów formalnych projekt zgłoszony jako utwór referencyjny. Przypominamy, że udokumentowany wcześniejszy sukces to nie tylko gra wyprodukowana i dystrybuowana komercyjnie w okresie referencyjnym, ale także gra spełniająca te same kryteria, co projekt ubiegający się o dofinansowanie. Zarówno złożony projekt, jak i projekt referencyjny, muszą w innowacyjny sposób podchodzić do silnie osadzonej w świecie gry fabuły.

Jako projekt referencyjny nie kwalifikują się zatem te same gry, które są wykluczone z możliwości ubiegania się o dofinansowanie: m.in. gry zręcznościowe, tekstowe, łamigłówkowe, quizy, czy np. utwory o charakterze promocyjnym , projekty multimedialne i instalacje artystyczne.

Wszystkich składających wnioski w 2019 r. zachęcamy do kontaktu z Creative Europe Desk Polska w celu określenia kwalifikowalności projektu referencyjnego na etapie przygotowywania wniosku.

Więcej o wynikach selekcji tutaj.

Zdjęcie: gra 'Observer’ nagrodzona Paszportem Polityki 2018, Bloober Team.

Przeczytaj również:

PHP Code Snippets Powered By : XYZScripts.com

Ta strona korzysta z ciasteczek (cookies) więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close