Zakończyła się druga sesja DOC LAB POLAND 2018

2 czerwca zakończyła się druga sesja DOC LAB POLAND 2018 – programu dla profesjonalnych dokumentalistów, którzy rozwijają swoje projekty i szukają dla nich koproducentów lub drogi festiwalowej oraz możliwości sprzedaży. W tegorocznych warsztatach wzięło udział 21 projektów.

Spośród nich wyłonione zostały te najtrafniej realizujące założenia programu. Twórców i producentów wyróżniono nagrodami pieniężnymi i rzeczowymi, których łączna wartość to 86 000 złotych! DOC LAB POLAND promuje w ten sposób wartościowe, kreatywne projekty dokumentalne, dając im szansnę na rozwój i docenienie jeszcze przed ukończeniem filmu.


Nagrody w ramach pitchingu DOCS TO START:

Nagroda HBO AWARD, 10 000 zł: SKANDAL, reżyseria Bartek Paduch, produkcja Fundacja Promocji Kultury W To Mi Graj, producenci Maciek Ostatek i Kacper Jaroszyński;

Nagroda Krakowskiego Klastra Filmowego, bon produkcyjny o wartości 30 000 zł: SPACER Z ANIOŁAMI, reżyseria i produkcja: Tomek Wysokiński, produkcja Ayahuasca Project;

Nagroda Lightcraft – bon postproduckcyjny o wartości 15 000 zł: OSTATNIA WYPRAWA, reżyseria: Eliza Kubarska, produkcja: Braidmade Films, producentka: Monika Braid;

Wyróżnienie Dok Leipizg, udział w markecie koprodukcyjnym: AMBULANS  POLSKA SYRIA, reżyseria: Aleksander Zalewski, produkcja: Aksamit, producentka: Anna Kubik-Sobala;

Wyróżnienie European Documentary Network, udział w warsztatach i pitchingach Lisbon Docs: LEKCJE  Z DEMOKRACJI, reżyseria: Michał Helwak, produkcja: Metro Films, producent: Marcin Wierzchosławski.

Nagrody w ramach pitchngu DOCS TO GO!:

Nagroda ColorOffOn – bon postprodukcyjny o wartości 25 000 zł: LEKCJA MIŁOŚCI, reżyseria: Małgorzata Goliszewska, Kasia Mateja, produkcja: Fundacja Widok, producentka: Anna Stylińska;

Wyróżnienie East Doc Platform, udział w spotkaniach koprodukcyjnych East Doc Market: ZWYCZAJNY KRAJ, reżyseria: Tomasz Wolski, produkcja: Kijora Film, producentka: Anna Gawita.

 

Druga sesja DOC LAB POLAND odbyła się w ramach 58. Krakowskiego Festiwalu Filmowego – KFF Industry. Złożyły się na nią warsztaty i konsultacje, dwa pitchingi projektów dokumentalnych: na etapie developmentu (DOCS TO START) i prac końcowych (DOCS TO GO!), a także międzynarodowy market koprodukcyjny ze specjalnym udziałem Estonii – dla kolejnych 50 producentów. W ramach wszystkich wydarzeń związanych z drugą sesją DOC LAB POLAND odbyło się blisko 800 indywidualnych spotkań branżowych.

Na 58. Krakowskim Festiwalu Filmowym można też było zobaczyć 8 filmów dokumentalnych, rozwijanych w ramach wcześniejszych edycji DOC LAB POLAND. 7 z nich w konkursach: „Koncert na dwoje” Tomasza Drozdrowicza był filmem otwarcia. Pokazano także filmy: “Jerzy i Jerzy na jeziorach” (reż. i prod. Piotr Malecki), “Krzyżoki” (reż. i prod. Anna Gawlita), “Miłość bezwarunkowa” (reż. Rafał Łysak, prod. Victoria Ogneva, Jacek Bławut), “Mistrz świata” (reż. Kacper Lisowski, prod. Krzysztof Szpetmański) i “Urosłam kiedy spałaś” (reż. i prod. Marcin Sauter). W cyklu Laureaci festiwali pokazano filmu „Książę i dybuk” (reż. reż. Elwira Niewiera, Piotr Rosołowski, prod. Małgorzata Zacharko)

Organizatorem DOC LAB POLAND jest Fundacja Filmowa im. Władysława Ślesickiego, a głównym partnerem i współorganizatorem sesji krakowskiej – Krakowski Festiwal Filmowy. Program jest organizowany we współpracy z DOK Leipzig, najważniejszym niemieckim festiwalem filmów dokumentalnych, EDN – European Documentary Network, czeskim  Institute of Documentary Film oraz Warszawskim Festiwalem Filmowym. Partnerami edycji 2018 są: Polski Instytut Sztuki Filmowej, Instytut Adama Mickiewicza i Culture.pl, Fundacja Współpracy Polsko-Niemieckiej, HBO Europe, Creative Europe Desk Polska, FINA Filmoteka Narodowa – Instytut Audiowizualny, Centrum Łowicka, Krakowskie Biuro Festiwalowe, Krakow Film Commission, Krakowski Klaster Filmowy, Mazovia Warsaw Film Commission i Mazowiecki Instytut Kultury, kancelaria MKZ Partnerzy, ColorOffOn, Lightcraft, Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych, Partnerami Marketu Koprodukcyjnego są: Krakowski Park Technologiczny i Telewizja Polska S.A.

Więcej na: www.doclab.pl

 

Przeczytaj również:

Ta strona korzysta z ciasteczek (cookies) więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close