Filmy współfinansowane przez MEDIA na 43. FPFF w Gdyni

Wśród tytułów zakwalifikowanych do tegorocznego 43. Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni (17-22 września 2018 r) znalazły się 4 filmy dofinansowane w ramach programu Kreatywna Europa – komponent MEDIA.

O Złote Lwy i Złoty Pazur powalczą:

  • „Zimna wojna”, reż. Paweł Pawlikowski (Konkurs główny)

Pełna pasji historia miłości kobiety i mężczyzny, którzy poznali się wśród ruin powojennej Polski. Dzieli ich niemal wszystko, a szczególnie pochodzenie i temperament. Od początku wydają się tragicznie niedobrani. Okazuje się jednak, że mimo wszelkich różnic i przeciwności, są na siebie skazani i nie są w stanie się rozstać. Raz po raz rozdziela ich polityka, wady charakteru i nieszczęśliwe zrządzenia losu, podczas gdy zimnowojenna Polska lat pięćdziesiątych, Berlin, Jugosławia i Paryż stanowią tło dla ich historii miłosnej rozgrywającej się w niesprzyjających czasach. Reżyser zadedykował film swoim rodzicom, których imiona noszą główni bohaterowie filmu. (opisy filmów za stroną festiwalu)

Dofinansowanie w schematach Development – pakiet projektów, Dystrybucja – schemat automatyczny oraz Agenci sprzedaży.

  • „Fuga”, reż. Agnieszka Smoczyńska (Konkurs główny)

Alicja straciła pamięć. Z dala od domu i rodziny zbudowała nową siebie niezależną i bezkompromisową. Alicja wraca po dwóch latach do swojego poprzedniego życia. Jej rodzina oczekuje, że na powrót odnajdzie się w roli żony, matki i córki. Alicja nie pamięta miłości do rodziny. Mąż i syn nie rozpoznają kobiety, która wygląda znajomo, ale zachowuje się jak ktoś obcy. Czy przypomnienie sobie dawnego uczucia jest niezbędne do bycia szczęśliwym?

Dofinansowanie w schemacie Agenci sprzedaży.

  • „Pewnego razu w listopadzie”, reżyseria: Andrzej Jakimowski (Konkurs główny)

Warszawa, listopad 2013 roku. Mareczek zabiera Mamusię z domku działkowego na przedmieściach, gdzie ostatnio nocowała. Jest zbyt zimno, aby mogła tam zostać. Wyruszają do miasta, zabierając psa przybłędę, Kolesia. Oboje stracili mieszkanie w wyniku brutalnej polityki władz miasta i teraz tułają się po przytułkach. Mimo, że pies staje się w tej sytuacji ciężarem, Mamusia nie chce się go pozbyć. Kobieta zadamawia się w skłocie, gdzie bohaterowie są świadkami brutalnej próby spalenia budynku wraz z mieszkańcami przez faszystowskie bojówki, które chwilę wcześniej odłączają się od Marszu Niepodległości 11 listopada. W filmie wykorzystano materiały dokumentalne z prawdziwych zajść ulicznych.

Dofinansowanie w schemacie Agenci sprzedaży.

  • „Jeszcze dzień życia”, reż. Damian Nenow, Raúl de la Fuente (Inne spojrzenie)

Oparta na książce Ryszarda Kapuścińskiego historia reportera realizującego swoją misję w ogarniętej wojną Angoli w 1975 roku. Podczas wyprawy Kapuściński zdaje sobie sprawę, że jest świadkiem wydarzeń, których znaczenie będzie wymagać wyjścia poza rolę obserwatora. To pozwoli mu narodzić się ponownie zarówno jako pisarzowi, jak i człowiekowi. Pod względem formalnym film jest stylizowaną animacją z fragmentami zdjęć dokumentalnych. Za pomocą narracji animacyjnej opowiedziano historię dziejącą się w przeszłości oraz oddano surrealistyczne realia wojny. Dokument pozwolił autorom uwzględnić pamięć tych, którzy przeżyli, a historii dodać realizmu.

Dofinansowanie w schematach Development – projekt pojedynczy

Pełna lista filmów zakwalifikowanych do Konkursu Głównego oraz sekcji Inne Spojrzenie znajduje się na stronie festiwalu.

Przeczytaj również:

Ta strona korzysta z ciasteczek (cookies) więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close