Akademia Doskonałego Projektu 2017 dobiegła końca

28 czerwca w Gdyni odbyły się ostatnie warsztaty z cyklu Akademia Doskonałego Projektu 2017, które skupiały się na dwóch zagadnieniach związanych z nowatorskimi rozwiązaniami dla organizacji kulturalnych i kreatywnych: „Modele biznesowe w świecie kultury.” oraz „Aplikacje i gry mobilne dla kultury. Narzędzia, trendy, inspiracje”.

Tematyka spotkań była kontynuacją wątków ze zorganizowanego przez Creative Europe Desk Polska seminarium „Myśl nieszablonowo, działaj innowacyjnie.” (relacja wideo), które odbyło się w listopadzie 2016 roku. Poruszane wtedy kwestie spotkały się z dużym zainteresowaniem, co przyczyniło do powrotu do tej problematyki – tym razem w formie praktycznych warsztatów.

Na przestrzeni dwóch miesięcy (kwiecień – czerwiec 2017) przeprowadzonych zostało 9 spotkań Akademii Doskonałego Projektu w poniższych miastach:

  • Kraków,
  • Łódź,
  • Legnica,
  • Katowice,
  • Toruń,
  • Warszawa,
  • Szczecin,
  • Wrocław,
  • Gdynia.

W warsztatach uczestniczyli przedstawiciele licznych instytucji i organizacji kulturalnych i kreatywnych, m.in. muzeów, galerii, filharmonii, teatrów, bibliotek, instytutów kultury, fundacji, stowarzyszeń, centrów i domów kultury, urzędów miast i marszałkowskich, ale i prywatnych przedsiębiorców. Łącznie przeszkolone zostały 152 osoby, które dzięki uczestnictwu w przedsięwzięciu dowiedziały się:

  • jakie są najciekawsze aplikacje dla kultury i edukacji w Polsce i na świecie,
  • jakie cechy urządzeń mobilnych sprawiają, że aplikacje są angażujące dla użytkownika,
  • jakie są bieżące trendy i technologie w projektowaniu aplikacji i gier mobilnych,
  • jak projektować rozwiązania mobilne z uwzględnieniem potrzeb użytkownika,
  • jak tworzyć wartościowe materiały edukacyjne, które wesprą promocję aplikacji

oraz

  • czym jest model biznesowy,
  • jak przeprowadzić analizę organizacji kulturalnych i kreatywnych przez pryzmat elementów modelu biznesowego,
  • jak znaleźć i zdefiniować wartości wytwarzane przez organizację,
  • jak stworzyć optymalny sposób monetyzacji wartości,
  • jak wprowadzić do organizacji innowacje, które dadzą jej przewagę konkurencyjną.

Innowacje są również bardzo istotnym elementem programu Kreatywna Europa – komponent Kultura. Organizacje, które chciałaby zdobyć dofinansowanie na realizację międzynarodowych działań kulturalnych lub kreatywnych promujących europejską kulturę, powinny włączać do swoich projektów działania pionierskie, testować nowe możliwość np. w sferze zarządzania projektem lub stosować rozwiązania, które sprawdziły się w innych sektorach i które mogłyby  pozytywnie wpłynąć na sferę kultury.

Zachęcamy do obejrzenia relacji z ostatnich warsztatów przeprowadzonych w Gdyni.

Jesienią ukaże się publikacja podsumowująca warsztaty i dająca konkretne wskazówki, w jaki sposób wprowadzać nowatorskie rozwiązania, które były tematem ADP 2017. Broszura będzie dostępna w formie papierowej oraz elektronicznej, z możliwością bezpłatnego pobrania.

Wszystkim uczestnikom serdecznie dziękujemy za obecność i zaangażowanie oraz zapraszamy na przyszłoroczną Akademię!

Przeczytaj również:

Ta strona korzysta z ciasteczek (cookies) więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close